torstai 20. lokakuuta 2016

*:・゚✧Chloesin epäeettinen asiakaspalvelu✧・゚:*

 
Varoittavaa esimerkkiä siitä, mitä oikeasti voi olla todella kelju asiakaspalvelu. Mietin kahteen kertaan teenkö tätä postausta, sillä pelkäsin tämän vaikuttavan vain huomiohuoraamiselta. Olen kuitenkin oikeasti vähän järkyttynyt siitä, miten Chloesin asiakaspalvelu on hoitanut tämän minun huonot hiuspidennykset-keissin. Koska kaikki eivät välttämättä ole lukeneet pitkää ranttani tilanteesta, teen siitä alle tiivistelmän:
 
-Ostin Chloesilta teippipidennykset
-Laitoin ne kampaajalla, joka ei ollut aikaisemmin pidennyksiä laittanut -> Pidennykset laitettiin suht. huonosti
-Teipit ehtivät olla päässäni muutaman viikon, kun totesin niiden rastoittavan omia hiuksiani
-Teipit menivät kamalaan kuntoon jo ensimmäisestä pesusta
-Laitoin Chloesille ja kampaamoon palautett : Kampaamo pahoitteli ja oli asiallinen, Chloes puolusteli itseään ja sanoi vian olevan minussa
-> Tein postauksen huonoista pidennyksistä blogiini
 
No, elämä on jatkunut ja olen toipunut rahallisesta ja hiuksellisesta menetyksestäni. Aina kokemukset kasvattaa ja totesin, ettei tämän kehnon kokemuksen takia taida teippi tai edes sinettipidennykset olla oma juttu, vaan mennään näillä mitä omassa päässä on. Onhan siitä jo aikaa, kun sitten selailin saapuneita kommentteja. Se sensuurittomassa kommentoinnissa on harmillista, etten helposti huomaa joihinkin vanhempiin postauksiin tulleita kommentteja, enkä siten pääse vastaamaan niihin. Selasin sitten mitä tuohon hiustenpidennyspostaukseen oli tullut, niin Chloesin asiakaspalvelija oli vastannut postaukseeni. Chloesilta oltiin kopioitu postaukseni kommentteihin meidän välillämme käydyt sähköpostiviestit. Ei sillä että minulla olisi mitään pelättävää spostien tiimoilta, mutta olen oikeasti aika hämmentynyt ja järkyttynyt. Millaista asiakaspalvelua se on, että henk. koht. sähköpostit laitetaan julkiseen blogiin, ilman minun lupani kysymistä??
 
Varmasti tähänkin postaukseen on kohta Chloes kommentoimassa, puolustelemassa hanakkaasti sitä miksi julkaisivat sähköpostimme. Varmaan Chloesille ei saa antaa negatiivista palautetta. Kuitenkin muutama huomio vielä tähän postaukseen:
 
-Pidennykset kyrsiintyivät heti ensimmäisessä pesussa. En käyttänyt shampoota, ja jo se nyt on jos ei pidennykset edes vettä kestä.
-Sivuilla ei ollut kieltoa, ettei sulfaatteja sisältäviä shampoita saisi käyttää. Jos he ovat parin, kolmen viikon sisällä laittaneet säpöä, jossa kerrotaan hoito-ohjeet, on se aika myöhään. Mitä jos olisin heti laittanut pidennykset päähän kun paketin saan, ja kolmeko viikkoa minun olisi pitänyt olla pesemättä hiuksia? Ja, sähköpostit saattavat hukkua bittiavaruuteen, esimerkiksi itse en ole saanut tätä sähköpostia, yritin etsiäkin ja en löytänyt.
-Sain vastaukset nopeasti kun palautetta Chloesille laitoin, ja se oli kiva juttu, mutta hurjaa puolustelua spostit olivat, ja mitään kunnon korvausta en edes saanut. Lisäksi yritin kysellä niitä ilmaisia pidennyksiä joita minulle luvattiin, niin sitten se olikin yllättäen muuttunut -50% tarjoukseksi...
 
Minä yritin pitää palautepostaukseni asiallisena, ja kohteliaana. Olihan minussakin osittain vikaa kun en sitten koko internettiä kääntänyt ympäri selvittääkseni, millä shampoolla nyt saan pidennykset pestä. Chloesin sivuilla ei lukenut ohjeita, en tiedä ovatko nyt lisänneet. Luotin kampaajaan, joka suositteli Syossin shampoota hiustenpidennyksille. Mistä minä olisin voinut tietää, että juuri Chloesin hiuksille shampoo ei sovi. Kampaaja, jolla poistatin rottaantuneet pidennykset ja leikkautin rastoittuneet hiukseni pois, sanoi, ettei ole koskaan kuullutkaan, ettei pidennyksiä saisi pestä normishampoolla, ja kampaaja sanoi pidennysten olleen todella huonoa laatua. Tämä siis ei enää ollut pelkästään minun "yhyy olen loukattu asiakas"-tuntoa, vaan ihan ammattilaisen lausunto.
 
En tule ikinäkoskaan tilaamaan Chloesilta mitään, ja koen että tavallaan yksityisyyttäni on loukattu. Ei ole laitonta jakaa sposteja, mutta todella epäeettistä. Mieli teki laittaa Chloesille sähköpostia, että "miten meni noin niin kuin omasta mielestä?", mutta turhaahan se olisi. Varmaan saisin lukea spostin heidän etusivultaan tai Facebookista... Never know.

38 kommenttia:

  1. No huhhuh! Varmasti en koskaan kyseisen puljun tuotteita osta, käytä tai varsinkaan suosittele! Ärsyttää sun puolesta niin paljon :(

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos sympatiaärsytyksestä <3 Joo mul meni kyl fiilis koko firmaan...

      Poista
    2. Saattaa muuten olla että tän postauksen myötä saat heiltä pahoittelut ja tarjoavat jotain isompaa hyvitystä tyyliin että poistaisit tämän postauksen. En ainakaan yhtään ihmettelisi jos firma vajoaisi sillekin tasolle :D Kerro ihmeessä jos tälläinen yhteydenotto tulee! Ja varmaan on sanomattakin selvää, ettet siihen kyllä suostu jos niin käy :)

      Poista
    3. No tuskinpa, veikkaan että korkeintaan tulevat tänne haukkumaan tms XD En mä usko että haluuvat et poistan näitä tekstei, luultavasti sponsoroivat vaan useampia bloggaajia ilmaisilla hiuksilla et saisivat vastapainoksi miljoona hyvää palautetta.

      Poista
  2. Oon kommentoinut niin monta kertaa jo tätä asiaa, että tiiät jo mun mielipiteen asiaan :) Mutta en tosiaan ihmettele, että sulla on tuollainen fiilis jäänyt Chloessista:/ Tosi epäammattimaista laittaa nuo kommentit toisen blogiin..-.-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, musta tää ei ollu ollenkaan ok :/

      Poista
  3. Jos oli vielä jotain intoa tilata tältä firmalta hiuksia se meni jo täysin tuon asiakaspalvelun takia. En pistä rahaani puljuun jossa on riski, että tulee julkiseen blogiini levittelemään viestejäni.
    Sinun käytöksessä ei ollut vikaa. Olit täysin syystä pöyristynyt. Vähemmästäkin on oikeus loukkaantua. Kyseinen firma olisi voinut hoitaa asian x100 paremin ja aikuismaisesti. Palautetta on pystyttävä ottamaan vastaan vaikka se olisi negatiivista. Etenkin jos kyse on yrityksestä

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep! Mä kans boikotoin Chloesia, ei tosiaan tee mieli ostaa _mitään_ sieltä. :(

      Poista
  4. Aivan hirvittävää tuo Chloe'sin toiminta D:

    VastaaPoista
  5. Mielestäni tosi asiallinen postaus! Näin tulevana kampaajana harmittaa kun tämmöistä sattuu! Todella törkeää tuo Chloesin toiminta!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. oo hei mähän voisin näyttää sulle noi hiukset et onks ne pidennykset muka ok XD tota spostien levittelyä en kyl ymmärrä alkuunkaan!

      Poista
  6. Mun mielestäni on sinun puoleltasi ainoastaan asiallista ottaa tällainen asia puheeksi. Jos koet, että yksityisyyttäsi on loukattu ja että asiakaspalvelu on ollut huonoa, siitä saa ja pitääkin sanoa. Me asiakaspalvelijat emme ole olemassa vain silloin, kun asiat menevät nappiin, vaan meidän pitää myös ottaa vastuu sellaisista asioista, joita ei voi positiivisiksi sanoa. Todella itsekästä ja huonoa käytöstä Chloesilta, toivottavasti tajuavat sen jossain vaiheessa itsekin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No nimenomaan. Ittekin asiakaspalvelutöissä, ja vaikka minusta kirjoitettais vaikka ja mitä, en silti mee itte puolustautumaan ja vielä julkaisemaan viestejä! Ihan käsittämätöntä! >-<

      Poista
  7. Hyvä että teit tämän. Mun mielestä todella törkeää julkaista sinun viestisi. En tosiaankaan uskaltaisi tilata paikasta jossa tekevät moista jos homma ei toimi. Niin epäasiallista toimintaa. Samaan aikaan huvittaa tuo Chloesin reaktio. Jos eivät olisi tuonne palauteboksiisi alkaneet selitellä niin moni olisi varmaan unohtanut että mokasivat ja saattanut tilatakin jos hyvä tarjous olisi tullut eteen. Nyt moni muistaa että tämäpäs oli se firma joka julkaisee valitusviestit ja homma menee muutenkin miten sattuu. Yksityisyyden loukkaaminen kun ärsyttää huomattavasti enemmän kuin vaikka hutiostos.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No hei äläpä! Mäkin tosiaan jatkoin elämääni ihan, harmitus oli mennyt ohi ja asia unohdettu. Mut noi kommentit tuolla, ARGH! Ihan karseeta toimintaa! Oot niin oikeessa, et tosiaan tuollainen käytös ärsyttää enemmän kuin se, että tuli tehtyä kökkö ostopäätös.

      Poista
  8. Tää on nii outo tapaus ja oon super ärsyyntyny noille sun puolesta! Niin hyvä kun otit asian esiin täällä! :) Mä pesen mun pidennyksiä aina normi shamppoolla et ihan ihme touhua tuolla Chloesilla :/ onneks nyt sulla hiukset voi jo paremmin :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No joo siis sitä se sano se kampaajakin mullle et ihan sama shampoo pitäs mennä kaikkii pidennyksii, eikä täytyis olla eriä. Et en tiedä... Tosi paskaa tällanen ;A; Ja jep, hiukset on kans toipunu täst järkytyksestä :D

      Poista
  9. Todella tympeää asiakaspalvelua, ei näin!

    VastaaPoista
  10. HAHAH, voi helkkari mitä toimintaa! Luin noi kommentit läpi, ja niistä oikein paistoi läpi se, että ensin haluttiin lypsää sulta irti ne taikasanat, että oot pessy pidennykset sulfaattia sisältävällä shampoolla ja sit sen jälkeen vaan levitellään käsiä. "OLEN PAHOILLANI ETTÄ TÄSSÄ KÄVI NÄIN!" AS-vitun-IF :D Siis hemmetti mikä firma oikeasti! Mä olen niin kiitollinen että oot tehny tästä rehellisiä postauksia, sillä mulla ei ainakaan juurikin tuo aspan vuoksi tule tilattua tuolta ikinä pidennyksiä, vaikka ne ovatkin tässä hankinnan alla olleet. Taidan hankkia myös rapunzelista :)
    Oon niin pahoillani sun puolesta, että jouduit tekemisiin tollasen lafkan kanssa! Toivottavasti sun päänahka toipuu menetyksestä ja alkaa puskee uutta tukkaa entistä kovemmalla tahdilla (ei sillä, en oo kyllä kuvistasi edes huomannut harventumista).

    Sanattomaksi vetää, että vuonna 2016 tehdään tällaista. Ja toi sun pointti tosta, et lähetetään hiusten "hoito-ohjeet" parin viikon päästä pidennysten ostamisesta ja sit oletetaan että se riittää niin WTF, koska just toi et miten sit jos ois pessy sulfaattisella shampoolla vaik parin ekan päivän sisään hiusten saapumisesta?? Levitteleeköhän toi aspa sillonkin käsiään näin?? :D Ja sit tuntu et ne tuli vaan hakemaan jotain hiton empatiaa postaamalla noi kaikki sähköpostit tänne. Onneks ne oli tosi asiallisia niin sun osalta ei mitään niissä, mut en ymmärrä, et mikä toi pointti siinäkin oli??

    HNGH. Harmittaa ja ahistaa tommonen palvelu! Jaksamisia sinne!! <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Rapunzelilla oli liikkeessä ainakin superystävällinen palvelu, ja noissa pidennyksissäkään mitään valittamista (vaikka tietty on eri juttu hankkia teipit tai sitten flip onit). Tahdon tosiaan tehdä rehellisiä postauksia, sillä niitä tykkään ittekin lukea muista blogeista maksettujen mainosten sijaan :)

      No samaa mäkin aattelin, että tulivat nyt näyttämään että katsokaa kaikki kuinka on tarjottu messevää korvausta mut ei oo kelvannu kun tulee mieluummin blogiin kitisemään :'D Ihan meni rispektit viimeisiä myöten. Ylemmäs kirjoittelinkin, että todellakin olin jo asian antanut olla ja jatkoin elämääni, sit huomasin noi kopsatut spostit... Ja hei kiitos kaunis <3 <3

      Poista
  11. Huh, mitä asiakaspalvelua oot saanut! Ihan järkyttävää..

    VastaaPoista
  12. Itseasiassa palasin yksi päivä lukemaan tuota sun Chloe's postausta ja järkytyin itsekin tuosta. :D Ajattelin aluksi tilata klipsit tuolta ja googlettelin kokemuksia, ja joka_ikinen tulos mitä löysin oli joko sponssattua sisältöä TAI keskustelu johon Chloe's oli itse vastannut, positiiviseen sävyyn tietysti onhan se ymmärrettävää, mutta millä firmalla on energiaa ja aikaa kommentoida jokaiseen Suomi24, Demi.fi ja Vauva.fi keskusteluun. :D Kaikki säröäänet oli hoidettu samaan tapaan kuin tämä sunkin tapaus. Ja näiden jälkeen tosiaan tulin uteliaisuuttani kurkkaamaan, että olivatko jotain sullekin laittaneet.
    Jää pidennykset tilaamatta oli hyvät tai ei, tuo "asiakaspalvelu" on jotenkin tosi hämmentävää ja tökeröä. Ei kenenkään tarvitsisi pelätä, että firma jolta ostat ja jolle laitat palautetta julkaisee luottamuksellisia sähköposteja piilovittuilevaan sävyyn.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tähän postaukseen pitikin kirjoittaa, mut se vaan jäi, että tosiaan liikaa tekemistä taida olla kun ovat aina joka keskusteluun kirjoittelemassa. Lisäksi, se et sponssaavat paljon bloggaajia on kans kurja juttu, kun sit ihmiset mainostaa niitä ilmaisen tavaran kiilto silmissä :( Ja se rehellinen palaute jää antamatta ja ihmiset ostaavat paskaa (ja kun noi pidennykset vielä maksaa! Olisivatkin halvat niin ei vois laadultakaan paljoa odottaa...). Joo, tää asiakaspalvelu kyl on ollu sellainen kirsikka kakun päällä et ei mitään rajaa.

      Poista
  13. Heips!:)
    Ajattelin itsekin kirjoittaa huonosta kokemuksestani liittyen Chloe'siin. Saanko linkata postaukseen sinun aiemman tekstin Chloe'sista? Mielestäni mahdollisimman monen pitäisi tietää totuus tästä puljusta, että ei heidän toiminta ihan kunnollista ole..
    http://nowimawarriorme.blogspot.fi

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei totta kai! Ja linkkaa mulle tänne sit oma valmis teksti ni voin lukasta sen ja jakaakin! (Y)

      Poista
    2. http://nowimawarriorme.blogspot.fi/2016/10/pidennykset-chloesilta.html sainkin tämän tehtyä nopeemmin mitä luulin, mutta tässäpä linkki !

      Poista
  14. Kamalaa toimintaa tuolta firmalta. Eri asia, jos yrittää ihan asiallisesti sovitella mutta ei tarvitse yrittää kääntää asiakkaan syyksi, koska tähänkin pätee sama vanha sanonta: asiakas on aina oikeassa. Samoin yhtä negatiivista kokemusta vastaan pitäisi olla 12 hyvää kokemusta, että pääsee niin sanotusti takaisin jaloilleen.

    Kommenteista sen verran, että niitähän voi lukea sieltä blogin hallintapaneelista Kommentit-välilehden alta, josta näkee kaikki kommentit ja mihin postaukseen ne on tullut. Sieltä on sit helppo kahtoa mihin ihmiset on kommentoineet, mutta varmaan tämän jo tiesitkin :)

    VastaaPoista
  15. siis.. mitä mä just luin? ihan järkyttävää!! en ees tiiä mitä tähän sanoa.. chloesin toiminta on ollut erittäin epäeettistä ja epäammattimaista. hyvä että kirjoitat aiheesta rohkeasti, näitä negatiivisia kokemuksia nimittäin saa lukea ihan liian vähän! osaapahan muut pidennyksistä haaveilevat varoa!

    VastaaPoista
  16. Moikka!

    Kannattaa tutustua kuluttajasuojalakiin. Varsinki jos koet, että sua on loukattu henk.kohtasesti niin sillon varsinki. Firmoja pitäis saada enemmän vastuuseen, mutta harva asiakas todellisuudessa tietää mikä "valta" heillä on. Jos tunnet ketään joka lukee lakia tai esim. Esimiehiä niin kannattaa jutella. Esimiehille koulutuksessa kerrotaan kaikki miten asiakas pystyy hakee 100% takuun itelleen ja muuta. On myös nettisivu kuluttajariita tai sen tapainen missä kerrotaan tapauksia missä asiakkaat "voittavat" :D jenkki tyylii, mutta asiakas saa yleensä kaiken läpi myös täällä suomessa!

    -Ninni
    www.ninnijuutinen.wordpress.com

    VastaaPoista
  17. Järkyttävää tuommonen asiakaspalvelu ! Olen ihan pöyristyny! Hyvä, että julkisesti kerroit heidän tavastaan hoitaa asioita, jotta muutkin jatkossa osaisivat välttää juuri kyseisen puljun hiustenpidennyksiä !

    VastaaPoista
  18. En tiedä sanoiko jo joku, mutta itseasiassa sähköpostit kuuluvat kirjesalaisuuden piiriin suomessa, joten mielestäni niiden sisällön levittely on laitonta. Tai tässä oletuksessa olen elänyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jos sähköpostien sisällön levittäjänä on kirjeenvaihdossa mukana ollut osapuoli, kuten ilmeisesti tässä tapauksessa, ei kirjesalaisuutta ole rikottu. Kirjesalaisuus ei estä/kiellä lähettäjää tai vastaanottajaa julkaisemasta kirjeen/sähköpostin sisältöä.

      Poista
  19. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

    VastaaPoista
  20. Sähköpostia suojaa kirjesalaisuus. Niiden julkaiseminen ilman lupaa on itse asiassa laitonta.

    VastaaPoista